onsdag 26 februari 2014

Denna veckan har jag spenderat lite tid med att bygga "planerboards"... Har sett många olika varianter på webben men fastnade för den som är gjord i aluminium. Finns nog lite olika namn på dom tror jag.
Originalet är hopfällbara, men jag gjorde fasta stag istället. Tror att i längden håller det bättre, sen ligger de ju bara i båten under transporterna annars ska de ju ligga i sjön.

Har inte hunnit testa dem ännu, men det blir på nästa tur på sjön. Jag har gjort lite ändringar som jag tror gör dem bättre i sjön.
Har flytmaterial av cellplast, originalet har rör med rörisolering. Då en del sagt att de tycker att pulkorna dyker för lätt så ville jag ha nåt som flyter bra.
Just nu har jag satt dit 5*5 men har 7*7 också ifall det skulle behövas, är ju lätt att byta ut dom när dom blir slitna eller om man behöver ha mer flytkraft......

Så här ser originalet ut:

Här är mina (ska kapa cellplasten i bak, och sätta dit flagga.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar